Jak wymienić zawleczkę / klin w podajniku ?
Dlaczego zawleczka pękła?
Silnik podajnika ślimakowego jest narażony na przeciążenie. Może do tego dojść podczas zablokowania ruchu ślimaka np. poprzez dostanie się zanieczyszczeń (patyki, metalowe elementy) do opału. Taka sytuacja doprowadzi do przegrzania i ostatecznie przepalenia się zwojów silnika.
Dzięki zabezpieczeniu jakie pełni zawleczka(rzadziej klin) silnik jest zabezpieczony. Przy zbyt dużym oporze zawleczka pęka i nie przenosi obrotu z przekładni, dzięki czemu silnik się nie uszkodzi.
Jak wymienić pękniętą zawleczkę?
W celu zdiagnozowania zerwania zawleczki musimy odkręcić plastikowy kaptur zabezpieczający (zdjęcie po prawej).
Naszym oczom ukaże się ułamana śruba.
Kolejnym naszym krokiem będzie dokładne oczyszczenie kosza z opału. Tutaj jednocześnie możemy sprawdzić co było przyczyną blokady (patyk, linka, metalowy element) i ją usunąć.
Po wykonaniu powyższych możemy przystąpić do właściwej wymiany. Usuwamy zerwaną zawleczkę. Powinna przechodzić przez dwa otwory – w ślimaku i tulei, jednak podczas zerwania otwory mogą się przesunąć. Kluczem ustawiamy ślimak tak, żeby otwory się zgadzały i wybijamy śrubę. Następnie zakładamy nową zawleczkę (zdjęcie po lewej).
Bardzo ważne jest, żeby zastosować śrubę o odpowiedniej twardości. Nie wolno stosować gwoździ czy kluczy, ponieważ grozi to spaleniem silnika.
Oryginalne zawleczki mogą Państwo zakupić w naszym sklepie. W razie problemów z wyborem odpowiedniej twardości zapraszamy do kontaktu.
LEAVE A COMMENT